Jõusaalitreeningud on sobilikud igas vanuses

Jõusaalitreening võib tunduda tegevusena, mis on sobiv vaid väga heas vormis musklimeestele ja -naistele. Niisugune mulje on mõistagi väga petlik, kuid just eelarvamused, hirmud ja vale mulje on asjaolud, mis meid sageli tegutsemast takistavad. Kas on tõesti võimalik, et jõusaalis treenimine kõlbab pea igaühele ja igas vanuses inimesele? Vaatame kohe lähemalt, kellele selline treenimisviis sobib ja millal on hea aeg alustamiseks.

Vanus ei ole kunagi takistuseks!

Jõusaal ei ole pelgalt noorte ja tugevate pärusmaa, kuigi vahel võib jääda reklaamidest selline mulje. Ka keskealistel ja vanematel inimestel on tugevustreeningust (tegelikult igasugusest liikumisest) palju kasu, sest see aitab tõsta ja hoida oma füüsilist võimekust ning head toonust.

See põhimõte kehtib ka vastupidi – noored (nt teismelised) ei peaks samuti jõusaali minekut pelgama, kuna kõik teised külastajad tunduvad vanemad ja kogenumad. Sageli on just kõige nooremad treenimishuvilised väga motiveeritud ja korrektsed tegutsejad.

Kindlasti tasub aga igas vanuses pöörduda kõigepealt treeneri poole, kes oskab anda vanusest ja isikupärast lähtuvalt parimaid soovitusi. Ükskõik, mis sinu vanusenumber ka näitab, igal juhul on kasulik meeles pidada, et jõutreeningutega võiks alustada tasa ja targu.

Rusikareegel on see, et alusta kergematest raskustest ja liigu tasapisi edasi raskemate juurde.

Elumuutus ja parem vorm

Eks peaaegu igaühel meist tuleb elus ette hetki, kui tunneme, et vanaviisi jätkata enam ei saa või ei soovi. Et elada võimalikult hästi, rõõmsameelse ja tervena kõrge vanaduseni, tuleb selle nimel teha tööd. Seesugune tõdemus jõuab mõne inimeseni varem, mõneni hiljem, kuid on ka neid, kelleni mitte kunagi.

Miks mitte võtta oma elumuutuse ning uue alguse üheks osaks ka regulaarne jõusaalitreening? Ja sealjuures ei ole üldse tähtis, millises vormis ja vanuses sa hetkel oled. Fakt on see, et sul on soov enda heaks midagi ära teha. Ning olgem ausad, parem vorm ja vastupidavam füüsiline tervis toob kasu pea igas eluvaldkonnas nii sulle kui ka sind ümbritsevatele inimestele.

Silmas tasub aga pidada, et tegelik kasu saabub vaid siis, kui võtta uued harjumused oma eluviisi osaks ja olla järjepidev.

Jõutreening sobib ka naistele parema vormi saavutamiseks.

Mõned head põhjused, miks jõusaalitreeningutega kohe alustada

  • Me kõik hakkame kiiresti kaotama luu- ja lihasmassi umbes pärast 30. eluaastat, kuid jõutreening võib selle protsessi edasi lükata lausa kümneid aastaid ja isegi tagasi pöörata.
  • Jõutrenn ei pea tingimata olema n-ö musklite pumpamine – see on funktsionaalse tugevuse arendamine, mis aitab sul igapäevaseid tegevusi teha hõlpsama vaevaga.
  • Jõutreeningul on eluiga pikendav toime. Uuringud on näidanud, et raskuste tõstmine võib aidata võidelda depressiooni vastu ja on kasulik vaimsele tervisele, lisaks ka südamele ja üleüldisele füüsilisele heaolule.
  • Areng on märgatav! Kui oled jõusaalitreeningutes järjepidev, siis ei ole vaja tulemusi väga kaua oodata. Isegi, kui sa oma kehal veel muutusi ei näe, võid ühel hetkel avastada, et need raskused, mis enne tundusid ületamatud, on ühtäkki muutunud täiesti tehtavaks!

Millal siis on parim aeg jõusaalitreeningutega alustamiseks?

Vastus on: kohe, nüüd ja praegu!

Selleks, et head tervist toetada ja hoida, tasub kõigil 18–65 inimestel panustada füüsiliselt aktiivsele eluviisile. Nagu just lugesid, siis on jõutreeningul väga palju positiivseid külgi. Miks siis mitte lülitada oma aktiivse liikuva eluviisi hulka ka see.

Ning jõutreening ei ole ainult hantlid ja surumine, millest võib jääda ekslik mulje. Lahutamatu treeningu osa on ka treeningu lõpus venitused, need taastavad hetked kehale ja hingele. Kogu treening jaguneb alati kolmeks – soojendus, põhiosa, seejärel venitused.

Venitusharjutused matil on rahulikud hetked endale, kehale ja meelele.

Olgu sinu sooviks vastupidavuse tõstmine või tõsine jõu proovile panek – enne alustamist vii end põhitõdedega kindlasti kurssi ja pöördu personaalse treeningkava koostamiseks spordiklubi professionaalse treeneri poole.

Spordiklubidest Impuls Tallinnas ja Tartus leiad tipptasemel jõusaali ja asjalikud treenerid, kes aitavad sul jõutreeningutega Sina peale saada.